maandag 13 februari 2017

Pakje waar ga jij naar toe?

Vanmiddag zat ik om half vijf op wacht bij de brievenbus.
Niet omdat ik post van een geliefde verwachtte, nee, ik had iets heel stoms uitgehaald.
Ik zal jullie het opbiechten.
Vorige week deed ik een impulsaankoop.
Via internet.
De volgende dag lag het in mijn postvakje, het was een aankoopje zo groot, dat het met briefpost kon, dat wel.
Maar aankoopjes kunnen ook nog prijzig zijn.
Met de bestelling had ik geen mail gekregen, dacht ik.
En dat vond ik verdacht.
Want als ik het zou willen retourneren, had ik geen gegevens.
Ik schreef het bedrijf aan, want  ik was er niet tevreden over.
Het bedrijf wist van niks. Nadat ze het hadden uitgezocht, bleek dat ik het ergens anders had besteld.
Dus deed ik een mail de deur uit naar het volgende bedrijf.
Ik hoorde helemaal niks en raakte behoorlijk in paniek.
Geen factuur, terwijl ik betaald had.Geen bestelnummer.
Internetfraude, louche webshops, gast in Opgelicht om mijn verhaal te doen, het schoot allemaal door mijn hoofd.
Ik pakte de bestelling in, deed mijn betalingsbewijs er bij en verzond het.
Maar ik verzond het naar Post.nl
Het bedrijf reageerde. Eindelijk.
Inmiddels had ik ook de factuur gevonden.
In de spambox dus.
Ja, het pakje was weer teruggestuurd.
Waar naar toe?
Niet naar hun, maar naar Post.nl
Zonder afzender. Het zou daar blijven liggen, tot sint juttemes.
Goede raad is duur.
Tussen mijn posting en de lichting van vanmiddag was er niets gebeurd met de brievenbus.
Dus ging ik samen met mevrouw B. om half vijf in het bushokje ernaast zitten wachten.
Je weet maar nooit of ze er vroeger zouden zijn.
Mevrouw B. zat keurig op haar kontje, maar op den duur begon ze ongeduldig te piepen.
Vier bussen reden voorbij en zagen een heftig nee schuddende vrouw op het bankje zitten.
Ze zwaaiden vriendelijk terug.
Eindelijk daar kwam de auto met de beambte.
Na een wat verwarde uitleg kon ik het pakje aanwijzen en blij liep ik naar huis.
Het ligt klaar met het juiste adres erop.
Niks geen opgelicht, fraude en louche bedrijven.
Alleen maar een paniekvogel, die zich beschaamd afvraagt, waarom die emoties zo hoog opliepen.
Het bedrijf was uitermate vriendelijk en geduldig en vergevingsgezind.
Ik kan hem iedereen aanraden.

@Lineke


1 opmerking:

  1. Er wordt zoveel gewaarschuwd tegen fraude, dat het erg lastig is om niet gelijk het ergste te gaan danken. Fijn dat het allemaal weer opgelost is.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog leest.
Mocht je willen reageren en je vind het lastig om het onderaan te zetten, je mag me altijd een mailtje sturen.

lief.kostbaar.mensenkind@gmail.com

Gewaai en gevlieg.

Gisteren had ik een heel fijn gesprek. Fijne gesprekken zijn dat er herkenning en helderheid komt in de dingen waar ik mee bezig ben. We...