Kleine daden als zaadjes in liefdesgrond.

Een tijdje terug stond op de site wehelpen een vraag van een moeder.
Voor haar dochter van 12 jaar vroeg ze een hond om uit te laten.
Haar dochter is bijzonder begaafd. Ze heeft oa Autisme.
Omdat ze thuis allergisch zijn, kan er geen hond bij hun wonen.
Een match was snel gemaakt en zo kwam het meisje in ons leven.
Wat zeg ik: In het leven van mw. B.

Twee keer per week gaat de bel en bij het horen van haar stem rent mw. B. opgewonden blij door het huis.
Ze is een grote fan van haar.
Ze luistert perfect en gaat bijvoorbeeld keurig zitten, als dat van haar gevraagd word.
mw. B. afkomstig uit Roemenie, gered uit een dodingsstation, een schuur, stikvol honden, zonder eten en drinken in de hoop dat ze zouden sterven.
mw.B. is zo'n fijngevoelige hond.

Omdat de site wehelpen nog niet echt van de grond kwam,
werden mw. B, het meisje en ik geportretteerd.
Op een middag kwam de bekende fotograaf, iedereen kent hem in ons dorp en schoot plaatjes.
Het zou een grote poster worden en dat is gebeurd.
Nu staan we op een billboard op zes plaatsen in het dorp te stralen.



Als ik vertel wat er twee keer per week tot stand komt, reageren mensen vaak met de opmerking dat het maar klein is.
Ik ben dan heel verbaasd, want ik vind het juist zo groot.

"Waarom vind ik het zo groot?" vroeg ik me af.
Het zijn de kleine dingen, die de wereld mooier maken.
De liefde tussen een bijzonder begaafd meisje en een fosterhondje.
Het sprankelt er vanaf en het maakt mijn hele dag goed.
En al die kleine dadenzaadjes, die in liefdesgrond gezaaid worden, het laat zijn vruchten na.

Doe je met ons mee? Kijk daarvoor maar eens op de site.
Misschien kun jij iets betekenen voor een ander of heb je zelf een hulpje nodig.

@Lineke



Reacties

  1. Juist die 'kleine' dingen betekenen heel veel in het leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat positief. Een blog en foto om blij van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja heerlijk Heleen en Anne het leven vullen met positiviteit is beter dan klagen en mopperen al mag daar ook ruimte voor zijn. Alles heeft een tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi! Vrolijke foto, dat brengt mensen in actie :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Leuk dat je mijn blog leest.
Mocht je willen reageren en je vind het lastig om het onderaan te zetten, je mag me altijd een mailtje sturen.

lief.kostbaar.mensenkind@gmail.com

Populaire berichten van deze blog

Ben je ook zo teleurgesteld?

Fotoshoot.

Al heel lang thuis.