Broken things.


Lieve Vader, het is vrijdag en tijd om het huis te poetsen.
Ik heb U al om kracht gevraagd, maar op mijn bureaustoel zit lijm. Ik kom er maar niet van af.
Ik weet, U tilt mij niet op en zet me in de badkamer neer met een emmer sop. Zelfs pakt U niet de doek en de dweilstok en begint er maar aan. Alhoewel U Uw vrienden bij de voeten nam om ze te wassen. Hoe nederig is dat Heer.
Mijn hart ligt in duizend stukjes op de vloer. Ik kom in de verleiding er naast te gaan zitten en die kleine deeltjes te nemen om ze tot een geheel te maken.
Zodat mijn hart weer heel is. Weet U, het vuur van het onverwachte verdriet deed mijn hart uiteenspringen. Het vuur van de liefde woonde er en ineens werd het ondergedompeld in een ijskoud bad. En toen bleef het niet meer heel, maar klapte uiteen.
En nu zit ik daar te midden van de splinters.
Zou ik ze pakken, dan gaan mijn handen bloeden. Dat is niet de weg Heer maar hoe dan wel?
Zal ik de scherven aan U overlaten, ze brengen aan de voet van Het Kruis?
Uw Handen, Die voeten wassen hebben gebloed aan de scherven van ieder mensenhart. U weet wat er nodig is om harten te helen.
En nu ga ik mijn huis maar soppen.

Vreugde in plaats van rouw
De Geest van God de Here rust op mij, omdat de Here mij heeft gezalfd tot brenger van goed nieuws aan mensen die lijden en worden onderdrukt. Hij heeft mij gestuurd om mensen met gebroken harten te troosten, voor gevangenen vrijlating uit te roepen en hen die opgesloten zitten, te bevrijden. Hij heeft mij gestuurd om aan mensen in de rouw te vertellen dat de tijd van Gods genade voor hen is gekomen, maar ook de dag van zijn toorn tegen hun vijanden.
Aan allen die in Israël rouwen, geeft Hij schoonheid in plaats van as, vreugde in plaats van rouw, lof in plaats van neerslachtigheid. Want God heeft hen geplant als sterke en rechtvaardige eiken ter wille van zijn eigen glorie.

Jesaja 61:1-4


@Lineke.



Reacties

  1. Wat een aangrijpend stukje Lineke, van harte hoop ik dat de scherven van je hart als de beenderen van Ezechiël in beweging mogen komen en geheeld mogen worden door de kracht van je geloof. Want er is Eén die je altijd blijft liefhebben en je hart nooit aan scherven laat vallen, Hij die het bloed door je hartkamers pompt en je wil troosten tot je hart weer van liefde brandt. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow wat een mooie ontroerende reactie dankjewel lieve Coby...

      Verwijderen
  2. Ik weet niets te zeggen. Probeer de scherven maar niet op te vegen ... doe zoals je nu al doet: toon Hem je gebrokenheid:
    Mijn duif in de kloven van de rots,
    in de schuilplaats van de bergwand,
    laat Mij uw gedaante zien,
    laat Mij uw stem horen.
    Want uw stem is zoet
    en uw gedaante is bekoorlijk.
    -

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Ariélla en hoe moeilijk is dat. Liever doe je de ophaallbrug omhoog en ben je sterk aan de buitenkant. Met mij is alles goed..

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Leuk dat je mijn blog leest.
Mocht je willen reageren en je vind het lastig om het onderaan te zetten, je mag me altijd een mailtje sturen.

lief.kostbaar.mensenkind@gmail.com

Populaire berichten van deze blog

Fotoshoot.

Op dansles.

Kleine daden als zaadjes in liefdesgrond.