Gebroken om vrucht te dragen,.




Lieve Vader,

Wat is het fijn als je na flink ziek zijn weer wat opgeknapt bent. Een klein stukje met mw. B. leverde mooie plaatjes op.
Lieve Vader, Het was alsof mijn ogen schoon waren gespoeld door een frisse zomerbui na een droge hete dag. Het groen stak af tegen het rimpelende water en het water nam de kleur aan van de blauwe lucht. Het gras rook fris en de zon scheen vriendelijk glimlachend op mijn gezicht.

Weet U, het voordeel van ziekzijn is dat je alles in een lager tempo doet en daardoor open staat voor de boodschap die U iedere dag opnieuw aan mij verteld.
Maar ik wil meedoen aan de roes van de wereld om mij heen. Ik wil erbij horen immers? 
De wereld van: We willen productief zijn, geliefd en geaccepteerd.
Dus zetten we al onze poriën open voor de stemmen die er op ons afkomen.
Terwijl er ook een onzichtbare wereld Uw wereld, die ons toefluistert, dat we er mogen zijn zoals we zijn. 
Ziek, gehandicapt, gescheiden, afgewezen. Vanuit die onzichtbare wereld wordt ons verteld dat niets van dat alles ons kan scheiden van de liefde van U,  die U Vader,  geschapen heeft in het offer van Uw Zoon.
En dat die onvoorwaardelijk liefde ons wil dragen door dit leven heen.
We gaan de weg, die Jezus is gegaan. Hij gaat voorop en waar we nu zijn, is Hij al geweest.
We mogen delen in Zijn lijden. Een voorrecht is het, hoe gek het ook klinkt misschien.
Want we zijn als een graankorrel, als druiven.
En als de graankorrel niet in de aarde valt en sterft kan ze geen vrucht voortbrengen. We worden een gebroken brood om onszelf te geven.
Als de druif niet rijpt, kan ze niet geplet worden en gisten tot wijn.

Lieve Vader, leer mij het geheim van gebroken leven.
Help mij om niet te vragen naar het waarom van dit alles.
Maar help mij om Uw Zoon te vergezellen op de weg, Die Hij mij is voorgegaan. Lieve Vader wilt U zo genadig zijn het beeld van Uw Zoon Jezus in mij uit te werken?

Dankbaar en stapje voor stapje vervolgen we onze weg.
Totdat het Woord : “Het is volbracht” de werkelijkheid zal zijn.

==============================================================

 Vrienden, laat u niet in de war brengen door de vuurproef die u zult ondergaan, want die was te verwachten. Daaruit zal blijken of u op God blijft vertrouwen. Eigenlijk moet u blij zijn zelf iets te ervaren van wat Christus heeft doorgemaakt, want op de dag dat Christus zal laten zien hoe groot en machtig Hij is, zult u een geweldige blijdschap met Hem delen. 1 Petrus 4:12-13

============================================================

Maar wij hebben deze schat in aarden vaten, zodat de kracht, die alles te boven gaat, van God is en niet van ons: in alles zijn wij in de druk, doch niet in het nauw; om raad verlegen, doch niet radeloos; vervolgd, doch niet verlaten; ter aarde geworpen, doch niet verloren; te allen tijde het sterven van Jezus in het lichaam omdragende, opdat ook het leven van Jezus zich in ons lichaam openbare. 2 Kor.4:7-12

=============================================================

Daarom geven wij het niet op. Hoewel ons lichaam zwakker wordt, wordt onze innerlijke kracht met de dag groter. Onze moeilijkheden en pijn zijn uiteindelijk niet zo groot en zullen ook niet zo lang duren. Maar het gevolg ervan is dat wij voor altijd in Gods heerlijke nabijheid zullen leven. Dus kijken wij niet naar wat zich voor onze ogen afspeelt, maar wij kijken uit naar wat wij nu nog niet zien. Alle zichtbare dingen zijn tijdelijk, maar de dingen die nu nog niet zichtbaar zijn, zullen eeuwig blijven.  2 Kor.4: 16-18

=============================================================


Ik ben ervan overtuigd dat niets ons kan scheiden van Gods liefde. De dood niet, het leven niet, engelen niet, bovenaardse krachten niet, de dingen van vandaag niet, de dingen van morgen niet. Nee, er is geen enkele kracht die dat kan. Hoe hoog we zijn gestegen of in welke diepte wij ons ook bevinden, niets in de hele schepping kan ons scheiden van Gods liefde, die ons gegeven is in Christus Jezus, onze Heer. Romeinen 8:38-39




@Lineke

Reacties

  1. Mooi. Soms ben je dichter bij God als je ziek bent. Ik hoop wel dat het steeds beter gaat met je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja gelukkig wel Heleen. Nog erg moe, maar dat is logisch.

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Leuk dat je mijn blog leest.
Mocht je willen reageren en je vind het lastig om het onderaan te zetten, je mag me altijd een mailtje sturen.

lief.kostbaar.mensenkind@gmail.com

Populaire berichten van deze blog

Ben je ook zo teleurgesteld?

Fotoshoot.

Al heel lang thuis.