Zinloos..


Lieve Vader, 
Mijn huis is schoon. Daar ben ik echt blij mee. Blij dat U mij de kracht hebt gegeven en dat ik nu rond kijk in een opgeruimd huis.
 Omdat ik iemand ben die veel in haar hoofd zit, is het nog weleens chaotisch om me heen. Je hoeft nu ook weer geen lieslaarzen aan om er door te komen. Gewoon hier en daar wat.

Wat is rouw en verdriet een lastig gegeven. Je moet je er als het ware bij neerleggen. Het is als een nauwe tunnel en je probeert af en toe er een zingeving aan te geven. Een ontsnapping kan zijn, dat je heel geestelijk word en je je indenkt, dat je een geweldige bediening, dankzij de rouw, zult krijgen.
Maar dan vlieg je als een vogel, die de ruimte wil benutten tegen de wand van de tunnel en blijf je eerst wat versuft liggen.
Het heeft hetzelfde effect als toen ze tegen me zeiden dat ik iedere morgen moest zeggen dat er geen ernstige ziekte mijn tent zou naderen, terwijl ik aan de chemo was. Vanuit het verlangen om te ontsnappen aan die werkelijkheid ben ik daar ook mee bezig geweest en raakte voor een moment boven mijn theewater .
Weet U Vader, het lijkt zo zinloos het verdriet en die pijn. Die gebrokenheid. Je kunt er echt geen succesverhalen mee boeken.
Je bent niet in staat om hoog te springen, hard te lopen of andere opzienbarende prestaties te leveren. Dat zou toch mooi zijn. Daarmee zou ik U toch de eer geven en een getuige zijn van U. Als ik midden in mijn verdriet een geweldige volgeling van U zou zijn. Dan zouden mensen zien, dat U leeft toch?
Maar nu is het alleen maar stil en verdrietig en bots ik tegen stijve spieren en misselijkheid aan.
Weet U wat mij verbaasde in Jesaja 61?
Dat U de rouwenden, de gevangenen en de gebrokenen van hart op zo’n manier zal troosten dat het volgende er over geschreven staat.

En men zal hen noemen: Terebinten der gerechtigheid, een planting des Heren, tot zijn verheerlijking.
4Zij zullen de overoude puinhopen herbouwen, het verwoeste uit vroeger tijd doen herrijzen en de steden vernieuwen, die in puin liggen, die verwoest hebben gelegen van geslacht op geslacht.
5 Vreemden zullen gereed staan om voor u de kudden te weiden, vreemdelingen zullen uw akkerlieden en uw wijngaardeniers zijn; 6maar gij zult priesters des Heren heten, dienaars van onze God genoemd worden; gij zult het vermogen der volken genieten en u op hun heerlijkheid beroemen.

Lieve Vader, dat bedenk je toch niet hé? 
Dat kan niet anders, dat moet U wel zijn.
Liefs van Lineke


Reacties

  1. In met name Jesaja staan prachtige en troostvolle tekstgedeelten. Jij weet ze mooi uit te diepen in je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik houd van Jesaja en Romeinen vind ik ook erg mooi

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Leuk dat je mijn blog leest.
Mocht je willen reageren en je vind het lastig om het onderaan te zetten, je mag me altijd een mailtje sturen.

lief.kostbaar.mensenkind@gmail.com

Populaire berichten van deze blog

Fotoshoot.

Op dansles.

Kleine daden als zaadjes in liefdesgrond.