Ben je ook zo teleurgesteld?

Vanochtend las ik de blog van Marijke Volgers, een zeer gewaardeerde medeblogster.
In de blog, die ze een jaar geleden schreef, vertelt ze over de moeilijke en zware weg, die ze samen met haar man ging.
Het betrof hun twee kinderen die erg ziek waren en ze baden veel, maar God genas niet. 
Al lezende begon mijn hart zachtjes te huilen en vergeten tranen druppelden mijn ziel binnen.

Ooit had ik een kleinzoon. Hij werd geboren met een stofwisselingsziekte. 
Een lief jongetje, die het zwaar had en ernstig ziek was. Zijn volmaakte ziel woonde in een beperkt jasje en dat jasje gaf hem allerlei moeiten. 
Maar in een opdrachtdienst ontving hij de ziekenzalving en hij werd genezen.
Hij ontwikkelde zich normaal en was een lief en gevoelig jongetje.
Toen hij negen maanden was, kreeg hij waterpokken.
En die onschuldige kinderziekte werd hem fataal.
Want heel onverwacht stierf hij aan hersenvliesontsteking.
Verslagen en stil was ik van binnen.
Rouw om mijn kleinzoon en intens verdrietig vanwege mijn kinderen.
Ik worstelde om er door heen te komen. 
Toen sprak de Stille zachte Stem:

"Mijn dochter, je bent je geloof in Mij kwijt geraakt. Maar het maakt niet uit. Mijn Zoon is voor jou aan het bidden."

Na die woorden kon ik me overgeven. Ik legde mijn worsteling neer. Ik had niets meer. Maar ooit zou dat flakkerende lichtje weer gaan branden.
Het gebed van Jezus zou het smeulende vuur, die kleine vonkjes, die onder het as van diep verdriet lagen weer aanblazen. 
Wat was het moeilijk om een kleinzoon te moeten verliezen.
Maar wat ik er van geleerd heb is, dat we mogen rusten.
Rusten in de vertrouwde Armen van Vader.
Vaak word er gezegd, dat je wel wat voor je geloof moet doen.
Maar toen leerde ik dat het enkel genade is. 
Laat dat een troost zijn ook voor ouders, die kinderen hebben, die hun gezicht van de Heer hebben afgekeerd.
God laat nooit los.
Hij zoekt op wat verdwaald is.
En ook voor jou die zo lang hebt gebeden voor het herstel van je huwelijk, genezing van je geliefde of genezing van jezelf of welke moeilijke situatie dan ook..
Jij, die een deur in je hart hebt dichtgedaan.
God geeft nooit op.
Zijn lieve Zoon Jezus bidt voor jou...

Heel veel warmte toe gebeden, lief mensenkind.

@Lineke

Reacties

  1. dank je wel lieve Lineke, mooi en bemoedigend , want het is voor mij een groot antwoord op een kleine vraag van mij ( een vraag over teleurstelling en een zoektocht in een , voor mij, lastige weg )
    Dank je voor t delen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan hoor Renee en zegen voor jou..

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Leuk dat je mijn blog leest.
Mocht je willen reageren en je vind het lastig om het onderaan te zetten, je mag me altijd een mailtje sturen.

lief.kostbaar.mensenkind@gmail.com

Populaire berichten van deze blog

Fotoshoot.

Al heel lang thuis.