Tranende ogen.

Omdat ik vanmiddag vanaf 13.00 tot 17.00 als vrijwilliger in de Bibliotheek word  ingewerkt, was ik vanochtend al aan het koken.
Ik had bedacht dat ik nasi wilde bereiden. In plaats van rijst gebruik ik fijn gemalen bloemkool, want het schijnt heel smakelijk te zijn en gezond.
In het groentepakket zat een rood pepertje. Ik snijd hem open en haal de zaadlijstjes er uit.
De ervaring heeft me geleerd om niet met mijn gepeperde handen in mijn ogen te komen.
Ze gaan pijn doen en tranen en het is feest. Wat zijn onze ogen gevoelig.

De Here van de hemelse legers, vol macht en majesteit, heeft mij naar de volken gestuurd door wie u werd onderdrukt. Want wie u aanraakt, raakt Zijn oogappel aan.

De profeet Zacharia is door de oppermachtige God naar de volken gezonden die Israël onderdrukten.
Hij zei ze de wacht aan. En hij vertelde het volk Israël dat God zoveel van ze houd dat Zijn ogen beginnen te branden en tranen van pijn als ze onheus worden behandeld.
Zelf heb ik in een web van leugens en huiselijk geweld verstrikt gezeten.
En daar midden in kreeg ik borstkanker, werd geopereerd en moest beginnen met chemo.
En tijdens die behandelingen werd ik door mijn ex op straat gezet en was dakloos.
Je hebt dan het gevoel dat er geen god is en dat god aan de kant staat van de geweldenaar.
Maar wat zullen God de Vader Zijn ogen getraand hebben.
Zijn oogappel werd aangeraakt en dat in dubbel opzicht.
Zijn eigen liefdevolle, maar ook rechtvaardige ogen en ik Zijn oogappel.
Een dader haalt zich wat op de hals als hij zich zo misdraagt.
Misschien vraag je je af waaruit blijkt dat God Zich geraakt voelt? Misschien gaat onrecht gewoon door of heb je nog steeds niet erkenning van je ellende gekregen.
Ik kan alleen mijn eigen bevindingen vertellen.
In de eerste plaats heb ik ontdekt dat de grootste rechtvaardiging en erkenning te vinden is bij het Kruis.
Want daar hing Gods Oogappel en kon Hij niet meer uit Zijn ogen kijken.
En in de tweede plaats heeft de Heer gezorgd dat ik het alles heb kunnen doorstaan.
Hij gaf me liederen in tijden van chemo en huiselijk geweld en ik beluisterde ze de hele dag.
Om mijn ziel en geest te voeden en me te laven aan de Bron.

Dit was mijn lijflied: 

Desert Song
Hillsong United

This is my prayer in the desert
When all that's within me feels dry
This is my prayer and my hunger in me
My God is the God who provides

And this is my prayer in the fire
In weakness or trial or pain
There is a faith proved
Of more worth than gold
So refine me Lord through the flames

I will bring praise
I will bring praise
No weapon formed against me shall remain
I will rejoice
I will declare
God is my victory and He is here

And this is my prayer in my battle
When triumph is still on its way
I am a conqueror and co-heir with Christ
So firm on His promise I'll stand

I will bring praise
I will bring praise
No weapon formed against me shall remain
I will rejoice
I will declare
God is my victory and He is here

All of my life
In every season
You are still God
I have…


@Lineke




Reacties

Populaire berichten van deze blog

Ben je ook zo teleurgesteld?

Fotoshoot.

Al heel lang thuis.