vrijdag 2 februari 2018

Ziekenhuisperikelen.

Gisteren had ik om 13.50 uur een afspraak. 
Ruim op tijd zat ik nerveus in de wachtkamer, maar mijn voorgangster met gevolg had in ieder geval een half uur tot drie kwartier nodig.
Dus werd ik steeds nerveuzer en appte naar meelevenden, die extra gingen bidden.
Nadat voorgangster en gevolg waren verdwenen, maakte ik me op om richting kamertje te gaan.
Maar het duurde en duurde en blijkbaar werd er eerst geluncht.
Uiteindelijk werd mijn naam genoemd en kon ik naar binnen.
Wat me achteraf van het hart moet, is het gebrek aan duidelijke communicatie.
Vanaf moment een heeft dr. V. De mogelijkheid tot liposuctie genoemd en dit tijdens ieder consult aangehaald.
En nu ik kwam met de wens tot liposuctie maakte hij allerlei bezwaren.

1. Het moet aangevraagd worden bij de zorgverzekeraar. Mijn arm zou veel dikker moeten zijn en regelmatig ontstoken wil er een toestemming komen.
2. Je moet na de operatie blijvend zwachtelen als je dat niet doet bereik je het tegenovergestelde.
(Toen ik hem de vorige keer aan deze uitspraak herinnerde veegde hij het van tafel dit bezwaar had hij alleen voor jonge moeders met kinderen)
3. Hij raadde me aan contact op te nemen met een ziekenhuis in Drachten
Ik word opgenomen, krijg 3 weken onderricht in zwachtelen, meten en andere vaardigheden en mocht het niet helpen is er kans op een liposuctie.

Na 45 jaar zorgverlener en vijf jaar oedeemarm ben ik ook een specialist.
 Dr. V. gaat toestemming aanvragen bij de zorgverzekeraar.
Als ik eerder aan de beurt ben voor de liposuctie en het verminderd aanzienlijk de huidige klachten wil ik bekijken of ik een borstreconstructie wil ondergaan.
Dr. V.: Dat is een ander verhaal.
Ja, dat klopt. Met gemengde gevoelens sjokte ik naar de ov en had niet helder waar het nu mis gegaan was.
The day after weet ik het wel.
Dr. V. zou zich eens in heldere communicatie moeten verdiepen.
Of zou het zo zijn dat hij het ene noemt, omdat het moet, maar vanuit een ander belang het andere meer promoot? 



@Lineke


1 opmerking:

Leuk dat je mijn blog leest.
Mocht je willen reageren en je vind het lastig om het onderaan te zetten, je mag me altijd een mailtje sturen.

lief.kostbaar.mensenkind@gmail.com

Op grote voet.

Na een hele tijd rugklachten te hebben gehad, heb ik een afspraak gemaakt bij de podotherapeut. Let wel een peut en geen loog. Want een (P...