zondag 25 maart 2018

Gods aanwezigheid.


Toen ik nog heel jong was, hoe oud weet ik niet meer, zat ik eens op het stoeprandje voor mijn huis. De Heer daalde neer in zo’n werkelijke aanwezigheid  en nam naast me plaats.
Het was een liefelijke nabijheid en een vreugde. Het gebeurde meerdere malen en de overbuurman, die nergens in geloofde zag dat meisje zingen en zei tegen mijn ouders , dat hij er niet om heen kon dat er een God was.

De tastbare herinnering droeg me mijn leven door. Er gebeurden verschrikkelijke dingen gedaan door mensen, die zeiden in God te geloven.
Maar dwars door alles heen bleef de Heer me vasthouden en ik de Heer.
Die momenten van tastbare aanwezigheid smolt me met Hem samen.
Het was onmogelijk om Hem los te laten, want Hij was en is aanwezig in mijn leven en is een deel van mij.

Misschien ben je wel jaloers op zulke ervaringen. Zou je het ook graag eens willen bemerken.
Ik geloof dat Gods genade groter is dan wat mensen je aan doen.
En dat Hij deze Genade rijkelijk laat vloeien voor degene die het nodig hebben.
Het is geen verspilling van de rijkdom, die Jezus door Zijn Leven te geven aan het Kruis voor ons is vrijgekomen.
Zijn Bitter Lijden moet door ons op waarde geschat worden en met eerbied en ontzag gezien worden.
Want vanuit dat lijden vloeit de Genade en aanwezigheid van God voort. Jezus heeft immers de weg naar de Vader geopend door de schaal met Zijn eigen bloed aan te bieden.
Zijn Bloed was de sleutel die de deur naar de Vader opent, de Hand die  het voorhangsel deed scheuren en ons de vrijmoedigheid geeft om voor Gods troon te verschijnen en hulp te verkrijgen als dat nodig mocht zijn.
Hij werd in het diepste moment van Zijn Kruisiging verlaten door God, opdat we nooit meer alleen zouden zijn.
Oh ja, ik zou heel graag eens zo maar verrast willen worden met een douche van liefde. Zomaar op straat zoals een lied zegt.
Maar het gebeurt niet.
Maar zou ik zo’n ervaring willen ruilen met de groei van mijn wortels die zich dieper in de grond dringen en waarvan mijn boom zich voedt met de sappen van de Onnoembare Aanwezigheid van God in elk moment van het leven?
Want ik weet dat ik weet, dat God nabij is in het verwerken van iedere moeilijke herinnering van die verschrikkelijke dingen die mensen me aandeden.
Zijn aanwezigheid is zo reëel dat ik net als vroeger verbaasd ben dat er mensen zijn die dat niet ervaren.
Maar het is door de moeite en pijn aan mij geschonken.
De aanwezigheid gaat dwars door het lijden van Christus heen en word op geen enkele andere manier aan ons meegedeeld.
Wil je meer van Zijn aanwezigheid ervaren?
Dan zul je je kruis op je moet nemen en achter Hem aangaan.



.

@Lineke.

Met deze bijdrage doe ik mee aan de bloghop uitgeschreven door Wendy Born.



1 opmerking:

  1. Ik geloof dat de Heer schenkt passend bij een ieders leven en bij ieders eigen liefdestaal. Jij mocht al jong de Heer ervaren opdat je nooit meer zou vergeten dat Hij je vast houdt, dwars door de pijn heen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog leest.
Mocht je willen reageren en je vind het lastig om het onderaan te zetten, je mag me altijd een mailtje sturen.

lief.kostbaar.mensenkind@gmail.com

Op grote voet.

Na een hele tijd rugklachten te hebben gehad, heb ik een afspraak gemaakt bij de podotherapeut. Let wel een peut en geen loog. Want een (P...